26.01.2013

Sernik na spodzie z brownie



Kremowa masa serowa- lekka i puszysta, na klasycznym brownie- mocno czekoladowym, ciężkim i wilgotnym. Warstwa serowa i czekoladowa rewelacyjnie się komponuje i smakuje idealnie! Polecam:)
Inspiracją był przepis na sernikobrownie z truskawkowym puree z Kwesti Smaku.

Brownie:
  • 200 g dobrej jakościowo gorzkiej czekolady
  • 200 g masła
  • 220 g cukru
  • 3 jajka
  • 120 g przesianej mąki
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
Masło topimy razem z czekoladą w kąpieli wodnej, studzimy. Jajka ucieramy z cukrem i ekstraktem waniliowym na jasną puszystą masę. Dodajemy roztopioną czekoladę z masłem i dokładnie ucieramy. Dodajemy mąkę i delikatnie mieszamy aż składniki się połączą. Masę przelewamy do tortownicy o średnicy ok 24 cm, wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy w temperaturze 170 stopni przez ok 20 min. Brownie nie pieczemy do tzw. suchego patyczka! 

Masa serowa:
  • 600 g twarogu trzykrotnie mielonego
  • ok 400 g mleka skondensowanego słodzonego
  • 2 jajka
Ser miksujemy na gładką masę. Stopniowo, cały czas miksując wlewamy po troszkę mleka skondensowanego, pod koniec dodajemy  jajka miksując całość na gładką masę. Masę serową wylewamy na ciepłe ciasto brownie i pieczemy przez ok 40 min w temperaturze 160 stopni. Gotowe ciasto dokładnie studzimy i podajemy.

Polewa:
  • 60 g gorzkiej czekolady
Czekoladę topimy w kąpieli wodnej. Polewamy wierzch sernika. 

Smacznego:)







9 komentarzy:

  1. Wygląda wspaniale, czy załapiemy się na kawałeczek?:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Toż to połączenie moich ulubionych ciast! :)) Dobrze, że jestem daleko, bo zjadłabym całe! :) Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda wspaniale - ach, te kolory...

    OdpowiedzUsuń
  4. Boski przepis, mam zamiar zrobić go jutro lub w sobotę więc zapraszam
    www.mniamimniami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Piekłam, przepyszne ciasto. Polecam :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja go robię po raz 3, jak widać już o nim pisałam w kom :P
    Jak dla mnie ciasto bombowe, zawsze znika pierwsze i kocha je każdy :)
    Dziś znów je robię, ale wprowadziła kilka zmian więc zapraszam na
    www.mniamimniami.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Hello, do you have thia recipe in English? I would like to try and make it

    OdpowiedzUsuń